Οι ταινίες μας

Καλό Καλοκαίρι
 Σας ενημερώνουμε ότι οι προβολές Λέσχης Πολιτισμού Φλώρινας διακόπτονται μέχρι το Φθινόπωρο. Την κινηματογραφική χρονιά που πέρασε, με την εθελοντική προσπάθεια των μελών της Λέσχης, προβάλαμε 44 ται...

Ημερολόγιο Εργασίας 13 Νοεμβρίου 2012

Φλώρινα  13 Νοεμβρίου  2012

ΤΡΙΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ.

Τρίτης βράδυ και δεκατρείς του μήνα Νοέμβρη
Είμαστε στο τρίτο μάθημα της Λέσχης.
Σήμερα όμως,
Απουσιάζει ο Θεοδόσης στον Άγιο Αθανάσιο
Και το μυαλό, μας ενημερώνει.
«Πολλά τα τσίπουρα εκεί, πολλοί και οι μεζέδες,
Πολλές οι πέτρες στα δρομιά, πολλοί και οι γλεντζέδες.»
 
Έτσι, αφού δεν είχαμε τον αστείρευτο λόγο του Θεοδόση, το λόγο πήραμε όλοι, καθώς ψάχναμε, στο πόδι του Θεοδόση, για άλλο φιλόλογο, που με τον λόγο του, να κάνει τον συντονιστή. Αντ’ αυτού, για πρώτη φορά ήρθε, μια Μαρία, μέσα από τις πολλές «Μαρίες» που υπάρχουν και έτσι, περάσαμε όλοι, για να σφίξουμε το χέρι στη μία-Μαρία και να τη χρίσομε σημείο Μμ.  μαζί με τις απαραίτητες συστάσεις και τα σχόλια. Έτσι, ροκανίσαμε αρκετό χρόνο από το αποψινό, αδιόρατο μάθημα. Και καταγράφω σε τούτο το Ημερολόγιο, (με χαιρεκακία) πως τα Δύο σημεία, Π και Χ, ροκάνισαν αρκετό από αυτό το χρόνο, στα κρύα σκαλοπάτια της εισόδου, πως η Ιδιοκτήτρια Ρ, τον ροκάνισε με δίχως φειδώ, αφού άργησε να προσέλθει, πως ροκάνισμα έκανε και η υπεύθυνη πλήκτρων γραφής  Κ. με την Ψαγμένη Γ. και τη μία-Μαρία Μμ, πάνω στη μεγάλη τραπεζαρία, που έστησαν τα ψαξίματά τους, με έντυπα και χειρόγραφα. (Λεσχιτικές φλυαρίες να δείτε!) Όλα δηλαδή τα σημεία της περιφέρειας, το έριξαν στο ροκάνισμα του χρόνου.
Σιγά-σιγά όμως, το ομιχλώδες μάθημα, άρχισε να καθαρίζει. Το κουδούνι της έναρξης χτύπησε μαλακά, (μη προξενήσει μαθητικό τραύμα), το σημείο Ρ και σιγά-σιγά άρχισε να στήνεται, λόγο το λόγο, μια ενδιαφέρουσα συνανάγνωση, από όλους. Απομακρύνθηκε τελικά, η περίπτωση ενός περιπάτου στη νυχτερινή παραλιακή, ή η εκπαιδευτική επίσκεψη σε μουσειακή καφετέρια κι έτσι, το μάθημα πήρε τον ανήφορο της πορείας του.
Σ’ αυτή την πορεία του, όλα τα σημεία μαζί πορευτήκανε ανάμεσα από λογοτέχνες, ζωντανούς και μη, στον αιώνα που πέρασε και στον αιώνα που ζουν τώρα, κάνοντας κριτικές σε έργα τους, σε καταστάσεις πολιτικοκοινωνικές, που μέσα σ’ αυτές ωρίμασαν λογοτέχνες, επηρεάστηκαν και επηρέασαν λογοτεχνικές πορείες και όχι μόνο.
Είπανε πολλά και τέλος, συμφωνήσανε ομόφωνα, αφήνοντας χώρο κενό και για τη γνώμη του Θεοδόση, που αν συμφωνεί, ή δε συμφωνεί, ή έχει μια άλλη ιδέα, θα δώσει ή όχι το ΟΚ του συντονιστή, για την συμφωνία των έξι σημείων(Κ. Ρ. Π .Γ .Χ. Μ ).
 
Η συμφωνία των έξι σημείων:
«Παίρνουμε ένα έργο κλασικό, έλληνα ή ξένου λογοτέχνη, από Ελληνική, από Ρώσικη, Γαλλική, κ.λ.π. λογοτεχνία και αφού το διαβάσουμε,(όλοι το ίδιο) το δουλεύουμε, ενώ απλωνόμαστε και σε όλο το λογοτεχνικό του έργο, με αναφορές και σε άλλα του έργα. Αν είναι μεγάλο, που θα είναι, το προχωράμε κομμάτι-κομμάτι σελίδων, όσο μπορεί ο καθείς, σε κάθε συνάντηση . Για έλληνα έπεσε στο τραπέζι ο Καζαντζάκης και για ρώσο ο Ντοστογιέφσκι».  
 
Κατερίνα.