Οι ταινίες μας

Η ΜΕΓΑΛΗ ΥΠΟΣΧΕΣΗ (THE PROMISE)
Η ΜΕΓΑΛΗ ΥΠΟΣΧΕΣΗ (THE PROMISE) ΚΥΡΙΑΚΗ 22/10: 17.30 & 20.30 ΔΕΥΤΕΡΑ 23/10: 19.00 & 22.00 ΤΡΙΤΗ 24/10: 21.00 ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ 6 ευρώ ΕΙΔΙΚH ΠΡΟΣΦΟΡA: ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΙΣ 19.00 ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΔΥΟ - ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΜΟΝΟ Ο ΕΝΑΣ! Σκηνοθεσία: Τέρι Τζορτζ Πρωτ...

Φωτιά η έκθεση εκδήλωση πάνω στο έθιμο της 23 Δεκεμβρίου στην Λέσχη Πολιτισμού Φλώρινας Τεκμηρίωση και απολογισμός

 Η αφίσα της φωτιάς 2017 από τον Γιάννη Βγότζα



Περιληπτικές σημειώσεις της τεκμηρίωσης  από την Γλύκα Διονυσοπούλου

Καύση του υπέρκύβου μπροστά στο κτήριο της Λέσχης πολιτισμού

 

Πλήρης τεκμηρίωση και απολογισμός δημοσιευμένος εδώ



Απολογισμός της εκδήλωσης με τον τίτλο"Φωτιά" Οργάνωση Λέσχη Πολιτισμού Φλώρινας, συντονισμός 3ικαστικό 3ργαστήριο : Συμμετοχή 99 εικαστικών με ζωγραφική, 2 περφορμανς 6 εγκαταστάσεις δύο εκ των οποίων βιντεο εγκαταστάσεις, φωτογραφία, γλυπτική , 2 θεατρικές ομάδες, 8 αγωνιζόμενοι σκακιστές. Την εκδήλωση παρακολούθησαν περίπου  600 θεατές και παρέστησαν η αντιπεριφέρεια Φλώρινας, Στέφανος Πύρος, η δημοτική αρχή, Γιάννης Βοσκόπουλος 
Ευχαριστίες εκφράζονται στην εταιρεία viemak, στο όγδοο νηπιαγωγείο Φλώρινας. Διενέργια εικαστικής πλατφόρμας Μακρύ όχημα Επικοινωνία: Φλώροι εικαστικοί


Κοντοσφύρης Χάρης / kondosphyris Harris
για λογαριασμό όλων των συντελεστών
 
Και εγένετο  φως από το σκοτάδι.
η φωτιά στην γειτονιά των λουτρών
Το φως της φωτιάς απλώνεται και η ζέστη εισχωρεί  ακόμα και στη σκιά του φωτός. Ένας Προμηθέας στέκεται σαν είδωλο έτοιμο να αποκοπεί από τους καυκάσιους βράχους που τον αλυσόδεσε ο Δίας. Ένας αιωρούμενος Προμηθέας, ζωγραφικό σκηνογράφημα για την περφόρμανς που περιγράφει το άγγιγμα του φωτός, καθώς εκλύεται από την φωτιά σε αναγνώριση της ύλης. «Είμαστε σμιλευμένοι από φωτιά και νερό!». Η προμηθεϊκή αναγωγή θίγει την παραδοσιακή φιλελεύθερη ιδεολογία των κοινωνικών επιστημών στον 20οαιώνα, που συντηρεί ένα αγεφύρωτο και αναγκαίο διχασμό ανάμεσα στην φύση και τον πολιτισμό.
Στο εσωτερικό του Λαογραφικού Μουσείου οι καλλιτέχνες εμπλέκουν αποφατικά τη μορφολογία των παλιών αντικειμένων- εκθεμάτων με τις φόρμες των ζωγραφικών, γλυπτικών και βιντεοζωγραφικών έργων τους. Παρελαύνουν το τοπίο της φλεγόμενης  γιορτινής Φλώρινας με τις αναλαμπές από κάθε γειτονιά, χορευτικές πιρουέτες σαν σπίθες, μια πολυμορφική ανέλιξη γεωμετρικών σχημάτων σαν πολύπλοκες σκάλες, η φλέγουσα καρδιά ενός γιγάντιου πτηνού της ακόλαστης νύχτας, έμψυχα τσιμεντένια γλυπτά, ένας άνθρωπος αποχαυνωμένος από το κρύο,  το χνούδι του χιονιού και το χνούδι της φωτιάς, ένα αρθρωτό γλυπτό μικρών διαστάσεων από  κάρβουνα, ένα άσπρο-μαύρο αρχετυπικό τοτεμικό σύμβολο. μια τάλαινα μορφή με κεφάλι τηλεόρασης, το καιόμενο δάσος, τα χέρια φλόγες, γκροπαρισμένα φωτεινά πορτραίτα γεμάτα φλογερά μαλλιά, άνθρωποι φαντάσματα, πόκεμον σε διάταξη μάχης, χρηστικά αντικείμενα  αραδιασμένα στο παγκάκι, χοροί φωτιάς, το εγκαυσμένο κορίτσι χωρίς πρόσωπο με επιδέσμους από κόμη και γάλα αίγας ανάμεσα στις παραστάσεις και τα δρώμενα της ημέρας.

  
Η φωτιά είναι το κάψιμο στον έρωτα, είναι η λανθάνουσα φλόγα της υπάρξεως. Το μικρό θεατρικό των «Πάστα Φλώρα» αποτελεί ένα διονυσιακό θέαμα της αυτοεπιβάλλουσας  υποτακτικής σεξουαλικότητας που αναδύουν οι έκφυλες, οι σαδιστικές αλλά και οι υπομένουσες επιθυμίες για την αναπαραγωγή, σε μια κοινωνία που έχει επινοήσει πολλούς μηχανισμούς έλεγχου του γενετήσιου ενστίκτου.


Έξω από το Μουσείο ένας Υπερκύβος τριών διαστάσεων υποδέχεται τη φωτιά, συμβολίζοντας τη γνώση που εκλύει την πρότερη γνώση. Σκόνη, στάχτη και φως από την εκρέουσα ακτινοβολούσα ζεστασιά απλώνονται σαν χρώμα. Τα πυρωμένα λόγια του Παπαδιαμάντη πηδούν μέσα από τις πυγολαμπίδες της καύσης του ενάρετου Υπερκύβου και την αστάθεια  της λογικής του.